Volodia^ - 2007-08-17 21:37:17

Ugamela jest to nic innego jak klon gry Ogame(www.ugamelia.pl) tylko pare razy szybsza,w zaleznosci od admina:)


Zapraszam na strone  www.ugamelia.pl  na uni1  do sojuszu Executors


Ugamela jest grą międzygalaktycznych podbojów.

Rozpoczynasz z tylko jednym nierozwiniętym światem, który rozbudujesz do silnego imperium, mogącego bronić, twoje ciężko zdobyte kolonie.

Stwórz infrastrukturę ekonomiczną i militarną, którą wykorzystasz w następnych wielkich techicznych osiągnięciach.

Wypowiadaj wojny innym imperiom, ponieważ musisz walczyć z innymi graczami by zdobywać surowce.

Negocjuj z innymi władcami, w celu utworzenia sojuszu lub handluj, aby zdobyć najpotrzebniejsze surowce.

Buduj flotę w celu narzucenia swojej woli na całym universum.

Gromadź swoje surowce za nie do zdobycia ścianą zbudowaną z obrony planetarnej.

Cokolwiek chcesz zrobić, OGame ci to umożliwi.

Będziesz siał postrach w najbliższej okolicy? Czy uderzysz w serce tych, co atakują tylko bezbronnych??



Wymagania


Gra nie wymaga w systemie operacyjnym żadnego dodatkowego oprogramowania. Do gry wystarczy przeglądarka internetowa. UGame wykorzystuje interfejs tekstowy.

Tury a czas

Gra ta nie jest grą turową, lecz strategią czasu rzeczywistego (RTS), tj. każda z czynności nie zajmuje pewnej liczby tur, lecz trwa określoną ilość czasu. Najważniejszą cechą OGame jest to że gra toczy się 24 godziny na dobę, także wtedy gdy gracz nie jest zalogowany. Tak więc atak może nastąpić w każdej chwili nawet kiedy śpimy lub jesteśmy w pracy. Ilość czasu potrzebnego na ukończenie danego zadania zależy od nabytego doświadczenia w danej czynności i zaawansowania technologicznego (są budynki zwiększające szybkość pracy np. Fabryka Robotów). Ilość potrzebnego czasu jest zawsze wyświetlona przy danej czynności.

Zasady

Głównym zadaniem jest kontrola nad jak największą częścią wszechświata, zbieranie i handel surowcami, rozbudowywanie swojego imperium, postęp technologiczny, walka i układy z innymi graczami, oraz osiągnięcie jak najwyższego miejsca w rankingu najlepszych graczy danego uniwersum.
W jednym wszechświecie można posiadać maksymalnie dziewięć planet, a na każdej z nich można wydobywać trzy surowce – metal, kryształ i deuter. Te wykorzystujemy budując budynki na coraz wyższych poziomach, tworząc statki, systemy obronne, bądź rozwijając technologie.
Czwartą jednostką, która jest potrzebna do rozwoju, jest energia – od jej ilości zależy współczynnik produkcji, który w przypadku niedoboru zmniejsza wydobycie surowców. Każdy budynek wydobywający surowce zużywa określoną ilość energii – do wytwarzania energii służą elektrownie (słoneczna oraz fuzyjna) i satelity słoneczne.


Przebieg gry

Gra, w głównej mierze, odbywa się w trzech sferach – (roz)budowy budynków, odkrywania technologii cywilnej oraz militarnej i budowy statków. Każda z tych sfer (w większości wypadków) jest oddzielona od reszty, czyli działanie w jednej nie „zajmuje” drugiej.

Budynki

W zakładce budynków możemy wybierać konstrukcje, które chcemy wybudować lub rozbudowywać w celu poprawienia poziomu zaawansowania, co daje możliwość rozwoju kolejnych technologii (i zwiększenia tempa ich odkrywania), budowy nowych statków (i skrócenie czasu ich produkcji), zwiększenia tempa budowy nowych technologii i zwiększenia wydobycia surowców. Wszystkie budynki mają tzw. poziomy – budynek wyższego poziomu jest oczywiście bardziej efektywny od budynku niższego poziomu, ale koszt i czas budowy następnego poziomu jest zawsze większy (poza kilkoma wyjątkami dwukrotnie). Ponieważ planety mają ograniczoną liczbę tzw. „pól” (każdy poziom każdego budynku zajmuje jedno „pole”, budynki obronne nie zajmują miejsca na planecie - oprócz magazynów rakiet), istnieje możliwość burzenia budynków (po jednym poziomie), ale na to, podobnie jak na budowę, potrzeba czasu i surowców. W przypadku rozpoczęcia budowy (lub burzenia) reszta operacji w tej zakładce jest zablokowana do czasu jej ukończenia. Inny gracz nie może zniszczyć już wybudowanych budynków. Są też budynki, które przyśpieszają powstawanie innych np. fabryka robotów i fabryka nanitów. Można też dodać, że nie wszystkie budynki powinny być równomiernie rozbudowywane np. gdy kopalnie metalu mamy na poziomie 18, kopalnię kryształu powinniśmy mieć na 16 a ekstraktor deuteru na 12. Różnice zależą jednak od indywidualnego stylu gry każdego gracza.

Badania

W zakładce badań możemy odkrywać lub rozwijać poznane już technologie – te umożliwią nam lepsze wykorzystanie energii, możliwość produkcji statków oraz dostęp do większej ilości struktur budowlanych np. elektrownia fuzyjna ma następujące wymagania: ekstraktor deuteru na poziomie 5 i technologia energetyczna na poziomie 3. Zasady rozwoju technologii są analogiczne jak w przypadku budynków, z tym że badania nie zajmują „pól”, działają na wszystkich planetach (czyli nie trzeba odkrywać tych samych technologii na każdej planecie osobno) i mogą być odkrywane tylko na jednej planecie w tym samym czasie. Do rozwijania nowych technologii potrzebne jest laboratorium badawcze. Do co raz nowszych technologii potrzebny jest wyższy poziom laboratorium badawczego. Wyższy poziom laboratorium nie tylko pozwala odkrywać nowe technologie ale także zwiększa prędkość badania wszystkich technologii.

Militaria

Trzecią częścią jest sfera militarna – dzieli się ona zarówno na obronę, gdzie możemy produkować działa lub systemy defensywne (ilość możliwości wzrasta wraz z naszym rozwojem, bardzo ułatwia nam to sojusz gdyż przeważnie atakowani są gracze bez sojuszu bo stanowią łatwy łup; jednak jak od każdej zasady istnieją wyjątki), jak i systemy ofensywne takie jak statki bojowe, kolonizacyjne, sondy szpiegowskie oraz transportowe itp. Tutaj, w przeciwieństwie do poprzednich sfer, zadania są kolejkowane, czyli można dodać zadanie produkcji statku lub działa nawet jeżeli produkcja już trwa – wtedy zadanie to zostanie wykonane zaraz po tym, jak zostanie ukończone poprzednie. Systemy defensywne i statki mają wspólną kolejkę i nie można ich budować jednocześnie.
Gdy gracz dysponuje flotą, może zaatakować planetę innego gracza. Czas lotu jest zależny od odległości między planetą, z której wysyła flotę a planetą atakowaną oraz od poziomu badań nad odpowiednimi rodzajami napędów. Jeśli gracz atakujący zdoła przełamać obronę przeciwnika, na jego statki (zależnie od ich łącznej ładowności) zabierana jest maksymalnie połowa surowców znajdujących się na planecie przeciwnika. Walki odbywają się natychmiastowo (kończą się w momencie, gdy flota dociera do docelowej planety). Tak jak do badań potrzebne jest laboratorium badawcze tak do budowania statków i systemów obronnych potrzebna jest stocznia. Do wyprodukowania nowego, lepszego statku potrzebny jest wyższy poziom stoczni. Wyższy poziom stoczni skraca czas budowy systemów obronnych oraz statków kosmicznych. Czas budowy statków i systemów obronnych (oraz budynków) skraca również fabryka nanitów. Każdy poziom fabryki nanitów skraca o połowę czas budowy systemów obronnych i statków oraz budynków.


Statki i ich krótka charakterystyka

    * Mały transporter (MT) - służy do transportu surowców,
    * Duży transporter (DT) - bardziej wytrzymały i większy od małego transportera,
    * Lekki myśliwiec (LM) - mały statek służący do osłony większych jednostek i prób księżycowych,
    * Ciężki myśliwiec (CM) - większa wersja lekkiego myśliwca,
    * Krążownik (KR) - stosunkowo tani okręt, który jest używany szczególnie na początku rozwoju imperium,
    * Okręt wojenny (OW, OWCA) - jednostka stanowiąca trzon floty,
    * Statek kolonizacyjny - służy do kolonizowania innych planet,
    * Recykler (REC) - służy do odzyskiwania surowców z pól zniszczeń (PZ) powstałych ze szczątków zniszczonych statków,
    * Sonda szpiegowska (SS) - służy do szpiegowania planet wroga,
    * Bombowiec (BOM) - drogi mało rozpowszechniony statek, który posiada znaczną ofensywę przeciw wrogiej obronie,
    * Niszczyciel (NISZCZ) - bardzo mocna jednostka, lecz jej słabością jest powolność,
    * Gwiazda Śmierci (GS bądź GŚ) - bardzo mocny statek służący m. in. do niszczenia wrogich księżyców i jednostek obronnych, bardzo wolny, lecz zużywa bardzo mało paliwa,
    * Pancernik (PANCER lub PANC) - niedawno wprowadzony, mocny statek, który powoli staje się drugą po Okręcie Wojennym jednostką we flocie.



screny z gry



http://i11.tinypic.com/4xmy0s9.jpg


http://i18.tinypic.com/5zppdsl.jpg


http://i13.tinypic.com/4zodhxe.jpg


http://i9.tinypic.com/4xkxvzp.jpg

www.klub-pingwina.pun.pl www.f1polskaliga.pun.pl www.pokeworld.pun.pl www.logistyka7a.pun.pl www.metin2-gry-mmorpg.pun.pl